sobota 29. srpna 2015

Domácí jogurt - jak ho dělám já


Potřebujeme:
1 litr mléka
jogurtová kultura nebo 1 PL lžíce jogurtu s živou kulturou (Madeta ve skleničce, Hollandia)


Vzhledem k velké spotřebě jogurtu v naší domácnosti - jogurt z litru mléka vydrží 2-2,5dne, jsem se rozhodla z ekonomických důvodů vyrábět jogurt sama.

Postupně jsem čas, který do výroby investuji zkrátila na necelých 5 minut.
Používám 2 skleněné půllitrové weckovky a dozu na ohřej v MW.
Mléko kupuji nejčastěji Kunín polotučné v krabici, naleju ho přímo do dózy a dám na ohřev v MW max na 4 minuty. Při výkonu mé mikrovlnky je za tu dobu ohřáté na 43 stupňů.
Jogurtovou kulturu jsem si koupila v prášku na Ekokoza.cz a maximálně mi vyhovuje.Uchovávám jí ve zkumavce v mrazáku a na jednu litrovou dávku mléka odebírám množství na špičku nože.

Pořádně promíchám metlou a přeliju do weckovek a pak hurá do jogurtovače - mám starý značky Eta, ale dvě půlitrovky krásně pobere, přikreju původním víčkem, ale protože stopro netesní tak ještě ručníkem.
Za 6 hodin je jogurt hotový.
Je třeba ho alespoň na několik hodin dát vychladit do lednice.

Takto vyrobený jogurt je živý organismus a neustále pracuje. První den je jemný a krásně hladký. Když z něj začnete odebírat, vylučuje se z něj syrovátka a jogurt houstne.
Pokud budete syrovátku slévat (nevylévejte, ale vypijte třeba s džusem, je moc zravá a plná prospěšných látek) 4 den máte ukázkový hustý řecký jogurt, ve kterém stojí lžíčka :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat